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couple interesting things from new Gamestar Magazine issue

Sorry about the translations. i don't know german so i am relying on the google translate gods which aren't known for being entirely reliable. ;)

 

The size of the players teams can adapt to every raid provides two modes: for eight and 16 for heroes. In addition, there's adjustable difficulty levels. From the claim is also the value of the reward. "After every boss fight gets EVERY player a bag "with rewards, says lead designer of the month, Gabe.

"This can be class specific items, but also brands that you Items can be purchased. Therefore, one must not quarrel over the spoils. "This should encourage newcomers participate in the battles. Sounds reasonable, but the moment: In WoW & Co., the main motivation in a Raid participate therein, equipment to find how to specify. In the Star Wars universe Jedi or Sith swings each Lightsaber - how can the very cool look like? "Well, some of the rewards Lightsabers are actually in color, that nowhere else in the game, "says Amatangelo. We look forward to the "Pink death of saber Umpustens +3".

 

In the previously presented Fighting arenas are usually four or Eighth team. Whether it's too big PvP battles with dozens of colleagues there, leaves Georg Zoeller: "We are experimenting currently with the numbers of players. "In Bioware is also planning a warzone, in even the same faction players against each other can compete - as Notoption, if there are not enough enemies. Also in the open world PvP battles to coming loud Zoeller even mission objectives offer: "It is on the planet PvP give special tasks. "It is conceivable for example, that the groups building off to conquer or hostile leaders. "The tasks we give the PvP fighters a framework and focus them "to certain areas, leading Zoeller out. Whether it also armed vehicle for The battles will be, he answered with a meaning. "Maybe it ' could also be that the players together with strong fire vehicles start - if not in the open World, then at least in a special Warzone. Apart from this, one should also in the course of many normal Quests against human opponents compete. Similar in Warhammer Online are well-defined Operations in contested areas, which lead to enemy players may cross your path.

 

like i said, i dont know german, so some of this could be lost in translation, so take from it what you will

Comments

  • Killswitch34Killswitch34 Member Posts: 87

    Good read, Thanks for the info! image

    image
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  • maskedweaselmaskedweasel Member LegendaryPosts: 12,195

    I'm going to go as far to say this has all been lost to translation.  I have no idea whats going on right now.  I'm freaking out.




  • Originally posted by maskedweasel

    I'm going to go as far to say this has all been lost to translation.  I have no idea whats going on right now.  I'm freaking out.

    lol well here is the german for anyone that can properly translate it image:

    Operations« nennt. Eine davon hat Bioware bereits enthüllt, nämlich die »Ewige Kammer«, eine Gefängnis-Instanz, in der Spielergruppen unter anderem gegen riesige Roboter antreten. Die Größe der Spielerteams lässt sich anpassen, jeder Raid bietet zwei Modi: für acht und für 16 Helden. Zudem gibt’s einstellbare Schwierigkeitsgrade.

    Vom Anspruch hängt auch der Wert der Belohnung ab. »Nach jedem Bosskampf bekommt JEDER Spieler einen Beutel mit Belohnungen«, erklärt der Lead Designer Gabe Amatangelo. »Darin können klassenspezifische Gegenstände liegen, aber auch Marken, mit denen man Items kaufen kann. Man muss sich also nicht um die Beute streiten.« Das soll Neulinge ermuntern, an den Schlachten teilzunehmen. Klingt vernünftig, doch Moment: In WoW & Co. besteht die wichtigste Motivation an einem Raid teilzunehmen darin, Ausrüstung zum Angeben zu finden. Im Star Wars-Universum schwingt jeder Jedi oder Sith ein Lichtschwert – wie kann das besonders cool aussehen? »Nun, manche der Belohnungen sind tatsächlich Lichtschwerter in Farben, die es sonst nirgendwo im Spiel gibt«, sagt Amatangelo. Wir freuen uns schon auf den »Pinken Todessäbel des Umpustens +3«.

     

    Bei PvP-Gefechten kommen die Gefährten nicht zum Einsatz – zumindest nicht in den »Warzones«, den PvP-Instanzen von The Old Republic. Darin kämpfen Spielerteams der beiden Fraktionen gegeneinander, Republik gegen Imperium. Die Modi orientieren sich am klassischen Multiplayer-Repertoire, beispielsweise erobern die Spieler Kontrollpunkte, auch »Capture the Flag«-Varianten dürfte es geben. In den bislang präsentierten Arenen bekämpften sich meist Viereroder Achterteams. Ob’s auch PvP-Großschlachten mit Dutzenden Mitstreitern gibt, lässt Georg Zoeller offen: »Wir experimentieren derzeit mit den Spielerzahlen.« Darüber hinaus plant Bioware eine Warzone, in der auch Spieler derselben Fraktion gegeneinander antreten können – als Notoption, falls sich nicht genügend Feinde finden.

    Auch in der offenen Welt wird es zu PvP-Gefechten kommen, die laut Zoeller sogar Missionsziele bieten: »Es wird auf den Planeten spezielle PvP-Aufgaben geben.« Denkbar ist beispielsweise, dass die Fraktionen Gebäude erobern oder feindliche Anführer ausschalten. »Durch die Aufgaben geben wir den PvP-Kämpfern einen Rahmen und konzentrieren sie auf bestimmte Gebiete«, führt Zoeller aus. Ob es auch bewaffnete Vehikel für die Schlachten geben wird, beantwortet er mit einem vielsagenden: »Vielleicht.« Es könnte also durchaus sein, dass die Spieler mit feuerkräftigen Fahrzeugen aufeinander losgehen – wenn schon nicht in der offenen Welt, dann zumindest in einer speziellen Warzone. Davon abgesehen soll man auch im Verlauf mancher normalen Quests gegen menschliche Gegner antreten. Ähnlich wie in Warhammer Online werden wohl bestimmte Einsätze in umkämpfte Gebiete führen, in denen man feindlichen Spielern über den Weg laufen kann.

  • TillerTiller Member LegendaryPosts: 11,488

    Already posted :-p

    SWG Bloodfin vet
    Elder Jedi/Elder Bounty Hunter
     

  • Originally posted by tillamook

    Already posted :-p

    i know. i beat you by 5 mins. ;P

  • AmanaAmana Moderator UncommonPosts: 3,912

    Since the other thread is clearer and has a full-blown discussion going on, I'm going to lock this one.

    To give feedback on moderation, contact mikeb@mmorpg.com

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